maandag , 23 december 2024

Volkswagen zet klanten centraal in marketing

Volkswagen gaat haar klanten nog meer centraal stellen in haar marketingactiviteiten. De nieuwe internationale communicatie-initiatief ‘YourWagen’ benadrukt hoe Volkswagen-modellen betrouwbare partners in het leven van mensen zijn door emotionele, speelse en entertainende storytelling. De campagne start op 4 mei in het VK met een 60 seconden durende advertentie tijdens de uitzending van “Britain’s Got Talent” op ITV.

Advertentie en digitale activiteiten

Tegelijkertijd worden echte verhalen, foto’s en video’s van Volkswagen-rijders en hun auto’s op de Volkswagen UK website geplaatst. Er vinden ook meerdere activaties plaats op sociale media, bij retailers en andere evenementen.

De boodschap van Susanne Franz

Susanne Franz, de Chief Marketing Officer van het VW-merk, legt uit: “Het VW-merk heeft altijd de beste auto’s gebouwd voor elke levenssituatie. Wat is er beter dan de mensen die van ons merk houden en leven, centraal te stellen in onze campagne?”

Persoonlijke yourwagen voor elke klant

Vanaf 4 mei toont de YourWagen-campagne unieke verhalen over het leven van Volkswagen-eigenaren. SurfWagen, MumsWagen of TeamWagen – elke klant heeft zijn eigen persoonlijke YourWagen, omdat geen twee relaties met hun Volkswagen hetzelfde zijn. De openingsfilm gaat over herinneringen aan vriendschap en liefde, het overwinnen van moeilijkheden en het omzetten van hobby’s in carrières. Het omvat zelfs een filmster – de legendarische Herbie.

Innovatieve reclame en traditie van volkswagen

Volkswagen heeft zich gevestigd met innovatieve reclame en legendarische slogans zoals “Think small”, “It runs and runs …” of “Das Auto”. De YourWagen communicatie-initiatief richt zich op samenwerkende storytelling, waardoor het zich onderscheidt van andere campagnes: “We hebben onze klanten en fans vanaf het begin betrokken en met hen gewerkt om iets te creëren dat we echt uniek en collaboratief vinden”, zegt Susanne Franz.

Imelda labbé over de essentie van yourwagen

Imelda Labbé, lid van het Volkswagen Brand Board of Management verantwoordelijk voor Sales, Marketing en After Sales, benadrukt: “Zonder de Volks, is er geen Wagen – dat is de essentie van het concept achter onze YourWagen campagne. Onze klanten zijn van centraal belang voor ons merk, daarom plaatsen we hen in het hart van de nieuwe campagne.”

Meer dan 70 jaar traditie

Weinig autofabrikanten kunnen bogen op een traditie die die van Volkswagen evenaart. Al meer dan 70 jaar maakt het merk innovatieve technologieën, de hoogste kwaliteit en aantrekkelijke designs toegankelijk voor veel mensen – met bestsellers zoals de Kever, de Golf en de volledig elektrische ID. Family. Het is deze menselijke factor die Volkswagen zo speciaal maakt voor haar fans.